2019. január 17., csütörtök

Cecelia Ahern – Utóirat: Szeretlek!


Tartalom:
Holly Kennedy élete tündérmesébe illő: férjhez ment a gimis szerelméhez, a jóképű Gerryhez, akivel hét éve élnek boldogan Dublinban, egy pici lakásban. Egy nap azonban Gerry fejfájása elviselhetetlenné válik, és az orvosok agydaganatot állapítanak meg nála. Van-e élet Gerry után? Vannak-e hétköznapok nélküle? Hollynak ezekkel a kérdésekkel kell szembenéznie. Holly Gerry halála után pár hónappal meglepő módon üzenetet kap férjétől, amelyben egykori szerelme őrangyalként vezeti át a lányt az új élete felé… Sikerül-e új munkát találnia? És új szerelmet? Sikerül-e nemcsak túlélnie az életet, hanem megélni is azt az üzeneteknek köszönhetően? Kivételes tehetséggel megírt regény gyászról, barátságról és az elveszett majd megtalált szerelemről. Egyszerre megindító és felemelő.
(Forrás: bookline.hu)

Véleményem:
1. Karakterek:
Nem is tudom pontosan, mi volt a bajom a karakterekkel, de valahogy egyiküket se szerettem meg.
Hollyval talán az volt a bajom, hogy úgy csinált, mintha Gerry üzenetei nélkül nem lenne képes tovább élni. De tényleg, vajon mi történt volna, ha Gerry nem üzenget neki a síron túlról, öngyilkos lett volna? Ezenkívül Holly csak magával volt elfoglalva, dagonyázott az önsajnálatban, a többi emberrel nem sokat törődött, max. olyankor, ha valami miatt beleköthetett a viselkedésükbe.
A többi szereplő igazándiból csak asszisztált Hollynak az önsajnálathoz, próbáltak segíteni neki, ezen kívül egyikükből sem emlékszem már semmire, így, hogy kb. két és fél hónappal ezelőtt olvastam a könyvet (nem kapkodtam el a kritikaírást…). Csak a Hollyhoz való viszonyuk volt fontos, hogy épp szerették vagy utálták egymást Hollyval (kiszámíthatatlan volt, hogy mikor épp melyik volt esedékes), egyébként saját személyiségük nem nagyon volt.
SPOILER: Különösen bántónak éreztem, hogy Daniel – miután kb. szerelmet vall Hollynak – rögtön visszafogadja a csalfa exét, Laurát. Korábban egy érzékeny, csalódott, kedves pasasnak ismertük meg Danielt, aztán az írónő a könyv végére idiótát csinált belőle.
Azt sem értettem, hogy miután Holly sokáig folyamatosan változtatta a munkahelyét, mert egyik sem érdekelte, végül az „álomállás” számára az lett, amiben hirdetési felületeket ad el egy reklámújságnál. És persze igaz, hogy a legtöbb ember munkája nem túl érdekes, nem igényel sok kreativitást vagy gondolkodást, miért kéne Hollynak másnak lennie? De akkor is nevetségesnek éreztem, hogy egy ilyen állástól van annyira odáig.

2. Cselekményszövés:
A cselekményt nagyjából már ismertem, mert láttam régebben a filmet, így különösebb meglepetések nem értek, bár arra nem emlékeztem, hogy Daniellel végül összejönnek-e, így némileg meglepő volt számomra, amilyen idiótán rendezte a kapcsolatukat az írónő.
Gerry és Holly kapcsolata, illetve Holly önsajnálata köré épült a könyv, előbbit visszatekintésekből, utóbbit Holly jelenéből ismertük meg. Nekem az jött le, hogy nem volt tökéletes a házasságuk, ők sem voltak azok, de mégis szerették egymást, a másik volt számukra a világon a legfontosabb. Egyedül az ő kapcsolatuk volt nekem hihető és hiteles a könyvben, a többi szereplőé nem volt ennyire felépítve. Holly önsajnálatban dagonyázásáról pedig már kifejtettem a véleményem, nem ismétlem meg.
3. Írói stílus:
Alapvetően jól ír Cecelia Ahern, de nekem túl egysíkú volt a könyv, túlságosan Hollyról szólt. Nyilván ez nem véletlen volt így, az írónő ilyenre akarta írni a regényt, de nekem ez túl egyoldalú volt, különösen, hogy Hollyt nem tudtam megszeretni. Szívesen megismertem volna jobban a többi szereplőt is. Holly helyzetébe jól bele tudtam élni magam, mert azt részletesen mutatta be a könyv, a többiek viszont teljesen mellékesek voltak.
4. Összességében:
Egyértelműen az olvasók megríkatása volt a célja ennek a könyvnek, s engem pont ezért nem tudott megríkatni.  Nagyon megható, nagyon mély akart lenni, és nekem pont ezért nem volt az. Valami egyszerűen irritált engem ebben a regényben, de nem tudom megmondani pontosan, hogy mi volt az.
5. Tetszési index:
65%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése