2016. június 23., csütörtök

Nyitó bejegyzés a blogról, magamról

Ez a blog folytatása a korábbi könyves blogomnak, melyet a http://konyvboncolgato.blogger.hu/ címen tudtok elérni, ha valakit érdekel. Idővel át fogom másolni onnan emide az érdemi, könyvajánlót tartalmazó bejegyzéseket, de most ehhez lusta vagyok.
Miről is írjak itt? Először is talán a blog nevét kéne kimagyaráznom. Már a korábbi blogom elkezdésekor sokat vacilláltam, hogy mi legyen a címe, és hát csupa olyan név jutott eszembe, amik már foglaltak voltak (vagy nagyon hasonlók voltak már létező blogok címéhez). És így lett a végén könyvboncolgató blog a neve… Tartok tőle, hogy nem túl bizalomgerjesztő ez a név, ugyanakkor szerintem könnyen megjegyezhető (végül is csak az ember eszébe jut valami, amiről elsőre a hullagyalázásra tud asszociálni…) És igazándiból a jelen blog létrehozásakor sem jutott jobb az eszembe, így maradtam ennél.
Miről fogok írni a blogban? Hát könyvekről… És hogy kicsit leszűkítsem a kört: jellemzően regényekről, mivel én főként ebbe a műfajba sorolható könyveket olvasok. Nincs bajom a novellákkal, versekkel, miegyebekkel se, csak ezekből én ritkán olvasok. És hébe-hóba a blogomon ismertetett könyvek film- vagy színdarabváltozatáról is szó lehet, de ezt nem annyira fogom erőltetni. A régi blogomban is szerepel jó pár könyv, amit meg is filmesítettek (láttam is a filmet), de a filmről nem írtam egyáltalán.
És akkor magamról pár szót. Van egy régebbi jogász, meg egy újabb keletű közgazdász (pénzügy és számvitel szakon) végzettségem. (Az utóbbi kapcsán nyafogtam egy sort a korábbi blogomban szakdoga és záróvizsga miatt.) És hogy minek is indítottam el ezt a könyves blogot? Szeretek olvasni, jelenleg részmunkaidőben dolgozom, így időm is van rá. Nem olyan értékeléseket írok a könyvekről, amit egy irodalomtanár írna (merthogy nem vagyok az), de személy szerint nekem néha borsódzott a hátam attól gimiben, hogy előre meghatározott szempontok szerint kellett a műveket elemezni, és hogy azt kellett gondolni róluk, amit a tankönyv leírt, ezért ilyen elemzéseket, ha tudnék, se írnék. A blogon írt véleményem alapvetően szubjektív (mint egyébként minden vélemény), de ha egy könyv nem tetszik, azt azért igyekszem ésszerű érvekkel is megindokolni. A blog célja egyébként kettős, egyrészt magamnak is gyűjtöm vele, hogy milyen könyveket olvastam el (bizony, velem már fordult elő, hogy egy könyvnek a közepén jöttem rá, hogy ezt már olvastam és elsőre sem tetszett…), a másik célja, hogy az olvasóknak az ajánlók alapján legyen valamilyen benyomása a könyvekről. A tartalomismertető és vélemény (spoilerek nélkül) azoknak lehet érdekes, akik még nem olvasták az adott könyvet és tájékozódni akarnak, hogy egyáltalán érdekelheti-e az őket, míg a spoileres vélemény alapvetően azoknak szól, akik már olvasták a könyvet és kíváncsiak, hogy másnak (jelen esetben nekem) hogy tetszett. A spoileres tartalomismertető azoknak lehet hasznos, akik már olvasták a könyvet, de nem sokra emlékeznek belőle, s ezzel fel tudják eleveníteni azt, vagy azoknak, akik egyáltalán nem akarják elolvasni a könyvet, de érdekli őket, hogy miről szól. (Nyilván ezek nem kötelező iránymutatások, mindenki akkor és olyan okból olvassa a blogot, ami neki tetszik. J) A tetszési index pedig egy általam adott pontszám a műre, teljességgel szubjektív, úgyhogy max. annyit tudok elmondani róla, hogy a régi blogomban egyik könyvre se adtam eddig 50% alatti értékelést. Ennek az lehet a nem tudatos oka, hogy vizsgákon az 50% alatti teljesítmény elégtelent jelent, s ezek szerint én nem szívesen adok egyetlen könyvnek sem elégtelen minősítést. De lehet, lesz példa erre a jövőben. A 80% feletti tetszési indexű műveket én már igen jónak tartom, a 90%  felettieket pedig remekműnek.

Ennyi jutott most eszembe, és akkor mindjárt jön is az első ajánlóm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése