2017. február 26., vasárnap

E-könyv olvasó: Hol tudunk e-könyveket vásárolni?

Gondoltam, összegyűjtöm azokat a weboldalakat ide, amiken e-könyvet lehet vásárolni és leírom eddigi tapasztalataimat velük kapcsolatban, mi jó, mi nem jó bennük, ilyenek. Nos, én eddig ezeket találtam:
Erawan:  http://erawan.hu/
Líra: https://www.lira.hu/
Ezek közül kizárólag e-könyveket forgalmaz a dibook és a bookandwalk, a többiek papíros könyveket is árulnak. Ha az egyiknél nem találod az óhajtott könyvedet e-könyv kiadásban, az nem jelenti azt, hogy a többinél se fogod, úgyhogy érdemes kitartónak lenni és mindet végignézni. Kivétel ez alól a bookline és a libri, mivel ez a két cég már egy és ugyanaz, ezért szerintem a kínálatuk azonos kell legyen, elég az egyiket megnézni.
Nekem eddig a dibook a kedvencem a fenti weboldalak közül, mivel ott csak e-könyveket árulnak, így nem kell kimazsoláznom, hogy mi az, ami e-könyvben is kapható, mert minden csak úgy kapható, és mindig van valami akciójuk is, amiben tudok olyan könyvet találni, ami érdekel.
Egyébként azt vettem észre, hogy a dibook kedvezményei mindig megjelennek a book24-nél is, így ha valakinek a book24-en van fiókja, ott is meg tudja venni a dibookon kinézett könyvet az akciós áron. (Azért nem biztos, hogy ez mindig így van, de eddig én így vettem észre. UPDATE: Sokszor nincs így... )

Törzsvásárlói pontok, kedvezmények, kuponok:
Azt a kedvezményt, ami az adott e-könyvnél szerepel, nyilván meg is adják vásárláskor, itt nem ezekről szeretnék írni, hanem arról, hogy több webboltnál lehet gyűjteni törzsvásárlói pontokat, néha küldenek egy-egy kupont, ezekkel mi a helyzet, ha e-könyvre akarod őket felhasználni.
Nos, eddigi tapasztalataim elég lehangolóak.
Dibook, bookandwalk:
Ezek azok a webboltok, amik kizárólag e-könyveket forgalmaznak és nincs is egyáltalán törzsvásárlói programjuk. Ezt persze lehet kifogásolni, de itt legalább tiszta a szitu, nem hiszed azt, hogy kapsz bármi kedvezményt a vásárlásaidért cserébe.
Book24:
Itt lehet a vásárlásaiddal egyre magasabb kedvezményeket elérni (max 24%-ot) – kivétel ez alól az e-könyvek. Már háromszor vásároltam náluk, ez alapján már 10% kedvezményre kéne, hogy jogosult legyek, de még mindig 5%-ot mutat. Tehát az e-könyvek vásárlása nem számít vásárlásnak a kedvezmények szempontjából. (Ezt a tényt amúgy kifelejtették a hűségprogram szabályzatukból.)
Ha esetleg vásárolnál papíros könyveket, és abból gyűjtenél magadnak magasabb kedvezményt, nos azt sem tudod felhasználni e-könyvekre, mert nem. De ez legalább már benne van a szabályzatukban.
De az alap 5% kedvezmény vonatkozik náluk az e-könyvekre is, így ha másért nem is, ezért az 5%-ért érdemes lehet náluk vásárolni.
Kaptam tőlük egy 24%-os kedvezménykupont, mert feliratkoztam a hírlevelükre. És bár a kupont megküldő e-mailjükben nem említették, ez sem használható fel e-könyvekre. Mivel erre azután jöttem rá, hogy vagy tíz e-könyvet összeválogattam náluk, hogy ennyiért akkor is megveszem őket, ha csak öt év múlva jutok el az elolvasásukig, így most kicsit megorroltam a book24-re.
Libri:
Ha e-könyvet veszel, azért kapsz törzsvásárlói pontokat, viszont azokat csak papírkönyvekre válthatod be, e-könyvre nem. (És ez szerepel a törzsvásárlói szabályzatukban is.)
Bookline:
Bár már összeolvadt a librivel, a törzsvásárlói programja másmilyen. Itt kuponokra válthatod be a gyűjtött törzsvásárlói pontjaidat, mivel ilyen kupont én még nem vettem, ezért nem tudom, hogy ezek vonatkoznak-e az e-könyvekre is. (A másik módja a pontjaid felhasználásának, hogy egy könyvet vagy tárgyat olcsóbban megkapsz, ha pontokkal is fizetsz érte, én eddig mindig így használtam el a pontjaimat, illetve elég sokszor elvesztettem őket, mert elfelejtettem felhasználni őket.)
Viszont úgy látom, az e-könyves vásárlásokért is kapható törzsvásárlói pont.
Erawan:
Itt Fejős Éva (és még néhány író) könyvei vásárolhatóak meg jóval kedvezményesebb áron, mint bármelyik másik weboldalon. Amennyire látom, nincs törzsvásárlói programja, de ennyire akciós árak mellett ilyet én nem is várok el.

Szóval összefoglalóan a helyzet az, hogy legjobb esetben is maximum az e-könyv vásárlásaid után kaphatsz törzsvásárlói pontokat, azokat felhasználni e-könyvek vételénél nem lehet. Így az e-könyvek javára mutatkozó pár száz forintos árkülönbség nagy része el is tűnik szerintem. (Egyébként is gyakran futok bele olyanba, hogy az akciós papírkönyv olcsóbb, mint a teljes áras e-könyv.) Amit valahol érthetetlennek tartok, de ezek szerint a könyvekben nem a kinyomtatásuk a drága, hanem az egyéb költségeik.

Fizetés és a vásárolt e-könyv kiküldése:
Eddig én még csak a dibookon és a book24-en vásároltam.  Mindig kártyával fizettem, ezért rögtön (jó, lehet, 1-2 perc kellett hozzá, de nem mértem) küldték a visszaigazolást a fizetésről, az e-számlát és a könyv is rögtön megjelent a fiókomban.
De lehet utalni is a könyvek ellenértékét, ilyenkor nyilván azután kapod meg a számlát és a könyveket, hogy megkapták az utalásod.
A vásárolt könyvet kétféleképpen rakhatod fel az e-könyv olvasódra, az egyik, hogy letöltöd a számítógépedre, aztán az olvasót csatlakoztatod a gépre és átmásolod rá.
Viszont, ha kindle olvasód van, használhatod a küldés kindle-re opciót (a dibooknál és a book24-nél biztosan van ilyen gomb a könyv mellett, de gondolom, a többi webboltnál is van), ilyenkor, ha a kindle készülékeden be van kapcsolva a wifi, akkor átküldi rá a könyvet. Annyi még, hogy a kindle csak azokról az e-mail címekről fogadja a leveleket, amiket te megadsz a fiókodban (hivatalos oka ennek az, hogy ne temessék be a spamek az e-könyv olvasónkat), úgyhogy küldés előtt meg kell adni a webbolt e-mail címét az amazonos profilunkon.
Azt itt lehet megtenni:
Az amazon a jobb felső sarokban köszön neked szépen, hogy „Hello, (neved)”, fölé viszed az egeret és a felugró menüsorból kiválasztod a „Manage your content and devices” opciót. Itt megint kapsz három lehetőséget „Your content”, „your devices”, „settings”, ezekből a „settings”-re nyomsz, és itt lefelé görgetsz és az „approved personal document e-mail list”-nél tudod megadni az újabb e-mail címeket, amikről fogadni szeretnéd a leveleket.
Ha dibookról akarsz küldeni magadnak könyvet, akkor ezt add meg: kindle@dibook.hu.
Ha a book24-től, akkor meg ezt: noreply@book24.hu.
(A többi webboltét nem tudom, náluk még nem vásároltam.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése