2017. február 9., csütörtök

Homonnay Gergely – Puszi, Erzsi! - A világ macskaszemmel

Előzmények:
Egyik barátnőmtől kaptam ajándékba ezt a könyvet, aki – meglepő módon – szintén nagy macskabarát. Bevallom, korábban én még csak nem is hallottam Erzsébetről, ami nem tudom, miként lehetséges, talán nem is a Föld nevű bolygón éltem eddig. Mindenesetre köszönöm Dórinak, hogy megismertette velem Erzsit, így legalább nem halok meg hülyén, mert már tudom, hogy ki lesz az ország (esetleg az ENSZ) következő elnöke…

Tartalom:
A könyv fülszövegére hagyatkoznék, ami ez:
Erzsébet Fenevadova minden idők legnagyobb celebritása. Egy igazi bundás királynő, szőrös fülű, bajszos díva, szupermodell, politikai szakkommentátor asszony… Sokoldalúsága szinte felsorolhatatlan, bölcsessége káprázatos – többek között ezért is teljesen jogos várományosa az elnök asszonyi posztnak.
Hívei tudják, hogy életük Erzsébet útmutatásai nélkül mit sem érne. Nagyságát gyakorta versben is megéneklik, az írástudatlanok pedig Erzsébet kifinomult ízlésének eleget téve tonhalban fejezik ki mélységes tiszteletüket.
Erzsébet jelenleg Budán, a Hotel Wardrobe Wellness Superior***** Elnöki Lakosztályában él. Sajnos szingli. Pillanatnyilag csak egyetlen, hozzá méltatlan udvari szolgálója, Gergely, próbálja megteremteni a kivételes nagyságához illő körülményeket.
A szépség nem az arcodon van, nem is a mosolyodban, de még csak nem is a szívedben. A szépség a bundádban van, a tappancsod párnácskáiban és a bajszod végében, ahogy pöndörödik, és ami csiklandozza a másikat – akár egy életen át.
Erzsébet Fenevadova 

Vélemény:
Nos, azt hiszem, tényként szögezhetem le, hogy Erzsébet a legönérzetesebb, legelviselhetetlenebb, legönzőbb, egyben legokosabb macska a világon – talán a mi cicánkat leszámítva. De hogy neki van a legjobb dumája, az biztos! Olyan frappáns megfigyeléseket ejtett el a kétlábúakról, hogy csak ámultam. Hát igen, az embereknek legalább néha meg kéne hallgatniuk a macskájuk véleményét is!
Erzsébetnek olyan szövegei vannak, hogy azokat olvasva többször hangosan felröhögtem, pedig ilyet könyv ritkán vált ki belőlem. Sőt, volt olyan is, hogy könnyeztem a nevetéstől.
Nem tudom, kiknek kéne ajánlanom ezt a könyvet, illetve pontosabban, hogy van-e olyan, akinek nem ajánlanám. Macskásoknak kötelező, de szerintem az is jót mulathat rajta, akinek nincs cicája, ad absurdum nem is kedveli a kis dögöket.
A boldog macskatulajdonosok sok mindenben saját cicájukra ismerhetnek Erzsiben, s ha már saját macskájukon nem mindig tudnak nevetni, mikor megejti ugyanazokat a csínytevéseket, mint Erzsi, de legalább a könyvet olvasva jót röhöghetnek Erzsin, aki utánozhatatlan stílusban magyarázza meg a megmagyarázhatatlant – vagyis a macskalogikát: hogy miért szökik el a cicus otthonról, miért rágja a kábeleket stb.
És azt hiszem, az is tisztán kiolvasható a könyv lapjaiból, hogy Gergely szolga mennyire szereti az ő Erzsébetét. Még akkor is, ha néha olyanokat kíván neki, hogy dögöljön meg, vagy hogy mikor legközelebb megrág egy kábelt, bassza meg az áram… Mert a szolgák az ilyeneket csak mondják, mert bosszantja őket macskájuk kétségbevonhatatlan felsőbbrendűsége, de valójában nem gondolják komolyan – tudom, mert én is így vagyok ezzel.

Tetszési index:
85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése