2018. augusztus 23., csütörtök

Jeffery Robinson – Brigitte Bardot két élete


Tartalom:
„Asszony ​vagyok, mint akárki más. Van két fülem, két szemem, orrom és szájam. Érzek és gondolkodom, s mindezek mellett feleség és anya vagyok. De a lelkem mintha már nem volna az enyém. Sztárnak lenni, számomra olyan, mintha egy varázsló inasa volnék. Iszonyatos. Nem élhetek úgy, ahogyan szeretnék.”
Mindezt 1960-ban írta le Brigitte Bardot, minden idők egyik legünnepeltebb filmcsillaga, a férfiak álma, nők millióinak irigyelt példaképe. A szex-szimbólum, aki a lelke mélyén mindig gyerek maradt. Aki egyébre sem vágyott, csak nyugalomra és szeretetre. 
39 évesen fordított hátat a filmezésnek és a világnak. Ekkor kezdődött második élete, amely nem kevésbé izgalmas, mint az első, csak másról szól. Állatvédelemről, beteg emberek megsegítéséről.
Jeffrey Robinson az első, s valószínűleg az utolsó, akinek Bárdot föltárta élete titkait. Akinek sikerült bevennie a „Bardot Erődöt”, a sztár megközelíthetetlen házát – és lelkét. A könyv nemcsak Brigitte-et szólaltatja meg, hanem férjeit, szeretőit, rokonait, kollégáit, a fodrászát, a kertészét, a postását is. Tőlük és egy sor sosem publikált családi fotóból tudhatjuk meg, ki is Brigitte Bardot. Az igazi.

Vélemény:
Bár a könyv fülszövege ígéri, szerintem mégsem tudhatjuk meg ebből a könyvből, hogy milyen az igazi Bridget Bardot. Az „első” életéről, a filmsztár Bardot-ról annyit tudunk meg, hogy egy szexistennő volt, de senki sem tartotta tehetséges színésznőnek, ő sem saját magát. Kiderül, hogy férjeit és szeretőit gyakran váltogatta. Megtudjuk, hogy szeszélyes volt, nem szeretett repülni, és hogy született egy fia, akivel nem sokat törődött. Nagyon-nagyon sok sztorit kapunk arról, hogy Bardot-t mennyit zaklatták az emberek az utcán és a házánál is és hogy ő ezt mennyire terhesnek találta. De ezek mind nem sokat mondanak arról, hogy maga Bardot milyen volt, az ő fejébe nem látunk bele.
Azért következtetni lehet: egy alapvetően énközpontú, sok törődést igénylő, de ugyanennyit adni nem akaró/tudó nő képe vetült elém. Nem találtam őt túl szimpatikusnak. És bevallom, engem a sztár Bardot-ról szóló részek nem tudtak igazán érdekelni, nem mondtak nekem sokat, én nem rajongok Bardot-ért, egyrészt mert nem férfi vagyok, másrészt mert talán ha 1-2 filmjét láthattam nagyon-nagyon régen és egyik sem hagyott maradandó nyomot bennem.
A „második” élete, vagyis a filmezéstől visszavonult, állatvédő Bardot már sokkal érdekesebb volt számomra. Tényleg szívvel-lélekkel küzdött az állatok jogaiért és sok eredményt is elért. Kaptunk pár olyan sztorit is, amikor emberekkel, köztük számára idegenekkel is igen nagylelkű volt. Ez a Bardot már szimpatikus volt. De mintha ő egy teljesen más nő lett volna, mint a filmsztár Bardot.
Szóval vagy a könyv első fele lett rosszul megírva, vagy a második felében próbálják szépíteni Bardot jellemét. Vagy ennyit változott volna? Nem hiszem.

Tetszési index:
60%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése