2018. augusztus 21., kedd

Varró Dániel – Aki szépen butáskodik


Tartalom:
Az Aki szépen butáskodik egy különleges apanapló. Varró Dániel költő, műfordító feljegyzéseinek füzére. Egy fiatalember apává válásának pillanatképei. A Nők Lapja olvasói 2011 óta követhetik nyomon a költő apuka tolmácsolásában a három fiú - Misi, Jancsi és Béni - kalandos mindennapjait, a gyerekek sziporkázó aranyköpéseit, csibészségeit, csatározásait és megbékéléseit. Varró Dániel humoros és szeretetteli írásaiból kiderül, hogyan váltak egy családdá, és azt is végig kísérhetjük, ahogy egymás megismerése mellett felfedezték a mindannyiunkat összekötő anyanyelvet, annak minden furcsaságával. A hét év alatt született feljegyzésekből készült ez a válogatáskötet.
(Forrás: bookline.hu)

Vélemény:
Azzal kezdeném, hogy én egy picit benéztem, hogy mi ez a könyv, azt hittem, hogy az író saját gyerekeiről szóló mókás történetek vannak benne, gyerekeknek íródott hangnemben. Nos, ezek inkább felnőtteknek szóló, mókás történetek arról, hogy miket tesznek, mondanak a kis gyerekek, mennyire más nézőpontból szemlélik a világot, mint a felnőttek. Szóval ez olyan felnőttek egymás közt, összekacsintós, sztorizós könyv, nem igazán gyerekeknek való. Ehhez képest én elkezdtem olvasni az ötéves unokaöcsémnek… Aztán elég gyorsan rájöttem, hogy ez nem neki szól, és megpróbáltam rábeszélni, hogy olvassunk valami mást, de nem akarta, valami megragadta őt is ezekben a történetekben. Nyilván az, hogy gyerekekről szóltak. A humorát viszont még nem érthette, ahogy az író szeretettel és elnézéssel számolt be gyerekei viselt dolgairól, butáskodásairól, de gyakran a felnőttek gyarlóságaira is utalt, természetesen humorral ábrázolva ezeket is. Végül aztán csak sikerült lebeszélnem az unokaöcsémet a könyvről, így egyedül fejeztem be az olvasását, s én igen jól szórakoztam rajta.

Tetszési index:
93%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése