2017. április 8., szombat

Stephen King – A ragyogás

Előzmények:
Olvastam már Kingtől A remény rabjait, és azt hiszem, az Atlantisz gyermekeit is, bár utóbbiból nem sokra emlékszem. Mindkettőben jók voltak a karakterek, és a borzalmak, amik történtek velük hihetőek és megrázóak. Annak, hogy nem lettem nagy King rajongó, valószínűleg csak az volt az oka, hogy túlságosan is megrázóak voltak a történetei.

Tartalom:
A ragyogás pompás rémtörténet, amelyben minden hitchcocki klisé adva van: a Colorado-hegység egyik magaslatán a hó által a világtól elzárt szálloda, melynek története hátborzongató rémségek sorozatából áll; egy úgynevezett „második látással”, vagyis ragyogással megáldott-megvert túlérzékeny kisfiú, aki azt is megérzi, ami csak történni fog, s érzékenységével jelen idejű fenyegetésként éli át, ami a múltban már megesett; az alkoholizmusából éppen kigyógyult apa, akinek labilis idegrendszere fokozatosan tovább bomlik, mígnem a Szálloda (amelynek történetét meg akarja írni) szelleme teljesen hatalmába keríti, s ezzel a pusztító szellemmel azonosulva családja megsemmisítésére tör; az elhatalmasodó tébolynak már-már természetfölötti őrületté fokozása, s ennek megfelelően olyan „képsorok”, amelyekhez hasonlók csak a Hitchcock-filmek tetőpontján találhatók; s végül - ha nem is mindenki számára - a megmenekülés.
(Forrás: bookline.hu)

Vélemény:
Hú, hát ez a könyv nagyon paráztatós volt. Azt hiszem, ilyen idegborzoló könyvet még nem is olvastam. Bírtam benne, hogy rendesen meg volt „alapozva” a könyv második része, a horror. A könyv elején ismertették, hogy milyen borzalmak történtek korábban a hotelben, hogy mi minden van elromolva a szállóban, ami végzetes balesetekhez vezethet. Annyira jól „megágyazott” az író az elkövetkezendő borzalmaknak, hogy én már mindenbe beleképzeltem, hogy milyen katasztrófába fog torkollni, az én fantáziámhoz képest így végül nem is lett olyan félelmetes a könyv. De azért persze így is nagyon ott volt!
És persze a karakterek is nagyon jók voltak: a rossz és jó énje közt őrlődő apa, a férjét elhagyni képtelen anya, és a gyerek, aki mindent tud a szülei vívódásairól, még azt is látja előre, ami a hotelben történni fog, és mégsem tud tenni ellene semmit, mert a szülei annyira oda akarnak menni és ő maga is hinni akar benne, hogy a víziói nem válnak valóra.
Nem annyira kedvelem a természetfeletti/misztikus dolgokkal operáló könyveket, azt hiszem, én ezekhez kicsit földhözragadt vagyok, de itt ez is annyira életszerűen volt tálalva, hogy tudott hatni rám.
Szóval sok mindenkinek tudom ajánlani ezt a könyvet: annak, aki szereti a természetfelettiről szóló könyveket, annak, akit érdekel, milyen démonai lehetnek egy alkoholistának, annak, aki tudni akarja, hogy mi akadályozhat egy asszonyt abban, hogy elhagyja az alkoholista férjét, és legfőképpen annak, aki szeret borzongani.

Tetszési index:

85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése