2018. március 30., péntek

Riley Sager - Három lány

Tartalom:
Először hárman voltak. A sajtó elnevezte őket Túlélő Lányoknak. Quincy, Sam és Lisa - a három lány olyan csapatba tartozott, amelynek senki sem szeretett volna a tagja lenni. Ők voltak az egyetlen túlélői három, egymástól független tömegmészárlásnak.
Aztán ketten lesznek. Amikor Lisa rejtélyes körülmények között meghal, Sam pedig váratlanul felbukkan Quincy lakásán, fordul a kocka. Quincy hamar rájön: igazából semmit sem tud a másik két Túlélő Lányról. Miért kereshette őt Lisa a halála előtt? És mit akar tőle valójában Sam?
Csak egy marad? Quincy egyre biztosabb benne: ő lesz a következő áldozat.
(Forrás: libri.hu)

Vélemény:
Ennek a könyvnek a befejezése eléggé váratlan volt számomra. Ez részben jó, hiszen ha egy thriller semmi meglepetést nem tartogat a végén, akkor az nem egy túl jó thriller, másrészt viszont furcsa, erőltetett, hihetetlen volt ez a lezárás szerintem. No de erről részletesebben a spoileres véleményemben.
Quincy karaktere is furcsa volt nekem. Persze nem vártam el egy tömegmészárlás egyetlen túlélőjétől, hogy teljesen normális legyen, de még az abnormalitása is olyan következetlen volt szerintem. A felszínen normálisnak mutatja magát, gasztrobloggerként dolgozik, napközben magában sütöget otthon és erről posztol a blogján, ugyanakkor ha valami váratlan történik, seperc alatt hullik darabjaira, úgy eszi a Xanaxot, mint más a C-vitamint és lehetőleg még iszik is rá... Azt sem értettem, hogy egy tömegmészárlás túlélője miért pont egy ügyvédet választ párjául, aki a könyv cselekményének idején épp egy zsarugyilkost próbál kimosdatni... Félreértés ne essék, én bírtam Jeffet, ő volt az egyetlen ésszerűen viselkedő ember a regényben. Csak egyszerűen hihetetlen volt számomra, hogy ők ketten összejöttek.
Összességében a cselekmény pörgős volt, az újabb és újabb infók kiderülése miatt folyamatosan agyalnom kellett, hogy na akkor most itt ki kicsoda és mit akar és mit csinált, úgyhogy egy másodpercig nem unatkoztam. Ugyanakkor nekem a regény végén nem álltak össze a szereplők motivációi, nem értettem, hogy miért tették azt, amit, s ezért végül az egész sztori olyan hihetetlen lett. Szóval amíg olvastam, abszolút lekötött a könyv, de azt hiszem, semmi maradandót nem tudott adni nekem.

SPOILERES VÉLEMÉNY: (A megtekintéshez egérrel jelöljétek ki a bekezdéseket.)
Quincy karakterében az is megdöbbentő volt, hogy jó kislányból milyen hirtelen ment át Sam (aki valójában Tina) hatására agresszív vadbaromba. Először bolti lopásban vesz részt, aztán kis híján agyonver egy drogost a Central Parkban. (Ez is vicc egyébként, hogy egy nő puszta kézzel majdnem agyonver egy férfit, de mondjuk, hogy elhiszem, hogy tényleg annyira bepörgött a csaj, hogy képes volt erre.) De mivel Quincy gyógyszert szedett és ivott, az ő furcsaságai fölött sokáig szemet tudtam hunyni.
Nekem Coop és Quincy a kezdetektől gyanús volt, hogy vonzódnak egymáshoz. Azt gondoltam, Coop azért nem közelített a lányhoz, mert nem akarta kockára tenni a barátságukat és Quincy lelki stabilitását. Quincyt viszont nem értettem, hogy miért nem közelített Coophoz. Miért egy gyilkosokat védő ügyvéddel van, miért nem egy hős zsaruval? Aztán a regény vége megadta a magyarázatot: mert Quincy a lelke mélyén tudta, hogy Coop a gyilkos. Viszont ha ezt tudta, akkor miért fekszik le mégis Cooppal a könyv vége felé??? Egyáltalán az, hogy Quincy elfelejtette, hogy Coop mészárolta le a barátait (bár ez nem egyértelmű a regényből, lehet, hogy nem látta, ki tette) és a vérrel borított Coophoz menekül az erdőben (Quincy látta, hogy véres!), annyira nonszensz, hogy nem tudok rá mit mondani. És ezután folyamatosan tartja Cooppal mint a hős megmentőjével a kapcsolatot... Teljesen hihetetlen az egész.
Az tetszett, hogy volt egy olyan csavar, hogy Sam nem Sam volt, hanem egy másik lány, Tina, aki tisztára akarta mosni a barátja, Joe Hannen (róla hitte azt mindenki, hogy ő ölte meg Quincy barátait) nevét. Vele kapcsolatban csak azt nem értettem, hogy miért várt majdnem tíz évet ezzel az akcióval. Oké, sokára jutott eszébe, hogy kiadhatná magát Samnek, de korábban már más módon is megpróbálhatott volna Quincy közelébe férkőzni.
Coopra egyáltalán nem gyanakodtam, hogy ő mészárolta le Quincy barátait. Először Quincy volt gyanús, ahogy egyre agresszívabb lett a viselkedése, aztán amikor kiderült, hogy Sam valójában Tina, akkor ő. És egy darabig azt hittem, hogy Lisát is Tina ölte meg. Szóval Coopra egyik gyilkosság kapcsán sem gyanakodtam. Ez, azt hiszem, érthető, hiszen Quincy a hős megmentőjeként tekintett a férfira. Meg aztán miért is hagyta volna életben Coop Quincyt, akiről nem tudhatta, hogy olyan fura amnéziája lesz, hogy nem emlékszik rá, hogy ő a gyilkos? Semmi értelme ennek. Coop azt mondja, azért, mert szerette Quincyt, mégis a regény végén meg akarja ölni a lányt, szóval annyira mégsem szerethette... Túlságosan jól terelte el Coopról a figyelmet az író, így végül teljesen hihetetlen csavar lett az, hogy ő a tettes.
Én az egész könyvből Jeffet bírtam egyedül, Quincy és Tina szociopataként viselkedtek egy idő után, Coop pszichopata volt, Lisáról és az igazi Samről pedig annyira keveset tudtunk meg a regényből, hogy nem lehetett őket kedvelni ennyi alapján, meg amúgy is, ők már halottak voltak, bár Samről ez csak a könyv legvégén derül ki. Szóval Jeff volt az egyetlen normálisan viselkedő ember, s én helyeseltem, hogy a regény végén elhagyta Quincyt (aki megcsalta őt egy sorozatgyilkossal...). Remélem, talál magának egy normális lányt.

Tetszési index:
68%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése