2018. május 13., vasárnap

Fejős Éva – Nápolyi vakáció (Ladányi Niki 2.)


Tartalom:
Ladányi Niki, a fiatal oknyomozó újságírónő élete nagy sztoriját egy hidegvérű bűnözőnek köszönheti, akit sikeresen rács mögé juttatott. Verbovszky azonban nem felejt, és miután megszökik a zárkából, elindul, hogy bosszút álljon a lányon. Niki éppen forró nyomon van, Magyarországról kicsempészett kutyák után nyomoz Nápolyban, ahová kivételesen az édesanyját is magával viszi. A lány anyja találkozik ifjúkori szerelmével, Alessandróval, és a megkésett randevú az egykori szabóval – ma már sikeres olasz divatház-tulajdonossal – mindkettőjük számára többet jelent a múlt utáni vágyakozásnál. Alessandro fia, Giacomo pedig Niki iránt érez egyre erősebb vonzalmat, de a sarkukban lévő bűnöző, Niki lezáratlan szerelme Andrással, a pesti nyomozóval és a nagymama váratlan és veszélyes küldetése olyan fordulatot hoz a nápolyi vakációba, ami talán örökre megváltoztatja a két család életét…
Vajon újra lehet kezdeni egy kapcsolatot harminc év után? Öröklődik-e a szerelem anyáról lányára? Dönthet-e a fiú apja akarata ellenében, ha a cég és a család jövője a tét? Kitarthat-e a magyar nyomozó az igazság mellett, ha azzal a szeretteit és önmagát is veszélybe sodorja? Szerelem és karrier, bosszú és megbocsátás, hagyomány és újrakezdés; három generáció, két család, egy életre szóló döntés – ez Fejős Éva eddigi legjobb regénye, a Nápolyi vakáció.
(Forrás: bookline.hu)

Vélemény:
Picit vicces, hogy bár a könyv címe és borítója is azt sugallja, ez a regény mégsem nyáron játszódik, hanem télen (januárban). Magyarországon még téli ruhában járnak a szereplőink, Nápolyban viszont már tavaszias időjárás fogadja őket, s az Olaszországban játszódó jeleneteknek ilyen tavaszias is a hangulata: üde, könnyed, vidám. A Magyarországon játszódó részek többnyire viszont nem ilyen vidámak: egy férj sok évnyi házasság után elhagyja a feleségét, egy másik férj bántalmazza a nejét. Ennek ellenére én mégsem éreztem nyomasztónak a könyvet.
Tetszett, hogy egy család három generációnyi nőtagjainak életébe betekintést kaptunk ebben a regényben. Ők a nagymama (Ilona), az anya (Lívia) és a lánya (Niki). A nagymama karaktere elég vicces volt, hóbortos, krimirajongó, örökmozgó nőszemély volt, bár talán nem egy lángész. Lívia fiatal korában szeleburdi, nagyon érzelmes, nagyon drámázós lányka volt, felnőttként viszont már racionális, okos nő. Az érzelmei még mindig el tudják ragadni (megviseli, hogy elhagyta a férje), de azért nem teljesen kiszámíthatatlan a viselkedése, mint tinédzser korában. Niki egy határozott, céltudatos fiatal nő volt, jól fejlett igazságérzettel. Úgyhogy én bírtam mind a három nőt, jó volt olvasni róluk, érdekes, egyedi személyiségek voltak.
A férfi szereplők viszont jóval kevésbé voltak árnyaltak, őket sokkal kevésbé értettem meg, de ezt majd a spoileres részben fejtem ki.
Amit nem értettem, hogy Niki miért emleget annyiszor egy bizonyos Carol Santost, akivel a karibi nyaralása idején találkozott. Nem volt világos nekem, hogy ez egy énekes-e vagy valami lelki vezető (esetleg szektaalapító?). Aztán utólag láttam, hogy Ladányi Niki már szerepelt Fejős Éva egy másik könyvében, s Carol Santos abban szerepelt. Én fölöslegesnek éreztem, hogy az írónő átmentette őt ebbe a regénybe is, mert aki nem olvasta a „Karibi nyár”-t, az azt gondolhatta, hogy Niki flúgos, amiért így a hatása alá került valami gurunak.
A cselekményben sok váratlan fordulat nem volt, számomra végig elég egyértelműnek tűnt, hogy ki kivel jön össze, s úgy is lett, legfeljebb egy, a történet szempontjából nem túl lényeges körülmény kiderülése lepett meg kicsit. De kiszámíthatósága ellenére végig szórakoztató volt számomra a könyv, a könnyed, vidám hangvétele, az egymást kerülgető szereplők évődése végig le tudott kötni. Néhány komorabb résztől eltekintve ez egy laza, humoros, romantikus könyv, ami kikapcsolódásra tökéletes.

SPOILERES VÉLEMÉNY: (A megtekintéshez egérrel jelöljétek ki a bekezdéseket)
Nem értettem, hogy András miért teper annyira Niki után, mikor a lány a közömböst adja elő neki. Mivel András látványosan szerelmes volt Nikibe, ezért számomra kezdettől egyértelmű volt, hogy Laura nem a szeretője, gyanítottam, hogy a testvére (mint kiderült, a féltestvére). Azt viszont nem értettem, hogy Niki miért nem kérdezett rá Andrásnál arra, hogy kije neki Laura, ahelyett, hogy rögtön elkönyveli a szeretőjének.
Laura férjének a személyisége nem állt nekem össze egy kerek egésszé. Nem értettem, ha éveken át bántalmazta a feleségét, akkor hogyhogy most egyszerre azt kezdi élvezni, ha a felesége bántalmazza őt. Hogy válhat valaki szadistából egyszerre csak mazochistává?
Alessandrót sem értettem, ha Lívia volt élete szerelme, akkor hogy hihette el a testvérének, Paolónak azt a hazugságát, hogy Lívia őbelé lett szerelmes? Úgy, hogy a lány már igent mondott Alessandro lánykérésére! Érthetetlen, hogy nem kérdezte meg Líviát, szívecském, ha már nem szeretsz, miért mondtad azt, hogy hozzám jössz feleségül? Ehelyett hagyta elmenni a lányt… Mivel tinédzser korukban ilyen könnyes-bús véget ért a szerelmük, ezért számomra magától értetődő volt, hogy „vén” fejjel Alessandro és Lívia egymásra fog találni, s így is lett.
Giacomóról tudtam, hogy csak azért kezdett ki Nikivel, mert Patriziára, a nagy szerelmére emlékeztette. Niki meg valójában csak kedvelte Giacomót, nem találta igazán vonzónak. Mondjuk, hogy miért feküdt le vele, azt nem tudom. De az egyértelmű volt nekem, hogy nem fognak együtt maradni. Már csak azért sem, mert Nikinek Andrással kell összejönnie, mert ő olyan tökéletes neki…
Az kicsit meglepett, hogy Verbovszky Laura féltestvére. Én azt gondoltam, zsarolja valamivel, esetleg egy távoli rokona. De az, hogy Laura Andrásnak is a féltestvére meg Verbovszkynak is, úgy, hogy a két férfi nem is ismeri egymást, sőt egyáltalán nem is tudnak a másikról, nekem kicsit meredek volt.
Bár voltak ezek a döccenők a cselekményben, azért nekem alapvetően rendben volt a sztori, romantikus regényhez képest nem volt rossz.

Tetszési index:
80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése