2018. május 2., szerda

Három éves a Mini-könyvklub és elindult a 10. Mini-könyvklub

Három éves lett a Vegazus (a blogja itt található) által szervezett Mini-könyvklub, és most utánaszámoltam, én kerek két éve vagyok a tagja. Úgyhogy ez évforduló nekem is, nem csak a Mini-könyvklubnak. Vegazus a három éves évforduló alkalmából az olyan lelkes tagoknak, mint én :) készített egy helyes plecsnit, amit ezennel büszkén közzé is teszek. :)
Az elmúlt két évben minden hónapban elolvastam a közösen választott könyvünket, úgyhogy azt hiszem, büszke lehetek magamra, mert elég kitartó voltam. Harmadévente egyszer pedig szabadon választhattunk olvasmányt a közösen megszavazott műfaj keretein belül, ezt is mindig tudtam teljesíteni, bár a választásom nem volt mindig túl szerencsés, de hát sajnos nem minden könyv olyan, mint amilyennek a fülszövege alapján elképzeljük.
Még az olyan műfajokat is átvészeltem, mint a fantasy, pedig ilyet egyébként ritkán olvasok, és még ennél is ritkábban tetszik, amit olvasok.

Ha kíváncsiak vagytok, hogy a régebbi Mini-könyvklubok alatt miket olvastunk, azt Vegazus honlapján az Archívum fül alatt tudjátok megnézni. Ha pedig a most májusban elindult 10. Mini-könyvklubhoz csatlakoznátok, még azt is megtehetitek május végéig, a megszavazott havi olvasmányainkat pedig megnézhetitek itt.
Egyébként a mostani könyvklub új formában indult el, ezúttal nem szavaztunk a műfajról, Vegazus különböző műfajokból választott ki 12 könyvet, s azokból szavaztunk meg hármat májusi, júniusi és júliusi olvasmányainknak. És változás az is, hogy augusztusban nem teljesen szabadon választhatunk magunknak olvasnivalót, hanem a Vegazus által kiválogatott 12 könyvből abból a 9-ből kell választanunk, amit nem szavaztunk meg közös olvasásra.
Nekem tetszenek az új szabályok, korábban is picit egysíkúnak találtam, hogy négy hónapig ugyanabból a műfajból olvasunk, csak azért nem volt számomra nagyon zavaró, mert sok más könyvet is olvasok, így végül is megmaradt nálam a változatosság. Az egyetlen műfaj, ami nagyon nem vált be nálam, az a fantasy volt, ott még a szabadon választott könyvemmel is rendesen befürödtem. (Ami nyilván kizárólag az én saram.)
A 10. Mini-könyvklub megszavazott könyveiből egyébként én csak egyre voksoltam, de így is örülök nekik, mert azok is érdekesnek tűnnek, amit a többiek szavaztak meg. Ha már ennyit fecsegek róla, akár végig is vehetem, hogy melyik könyvekről van szó.

On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?: Erre csak azért nem szavaztam, mert fantasy, és kicsit ellene szólt az is, hogy young adult könyv (ezekhez én általában picit öregnek szoktam érezni magam). Viszont valószínűleg van humor a könyvben, emiatt kikapcsolódásnak jó lehet és hátha a fantasy része se lesz rossz, úgyhogy mindenképpen el fogom olvasni.

Jodi Picoult: A nővérem húga: Erre a könyvre szavaztam, de erősen vacilláltam rajta. Filmen már láttam, így tudom a végét, illetve arra őszintén szólva nem emlékszem, hogy Kate meghal-e, de a fő csavarra emlékszem a filmből. Emiatt a könyv szerintem nem lesz nekem annyira izgalmas vagy megrendítő, de aztán persze lehet, hogy tévedek. Végül azért szavaztam rá, mert úgy voltam vele, hogy még mindig inkább ez legyen, mint jó pár másik könyv a választékból (igen, volt amiknek nagyon nem örültem volna, de ilyet szerencsére nem is szavaztunk meg végül).

Mary Ann Shaffer - Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság: Erre csak egyetlen, praktikus okból nem szavaztam, ami pedig az, hogy a könyv gyakorlatilag beszerezhetetlen, könyvtárban is kevés példánya van, a könyvesboltokban meg úgy kb. 0, de Vegazus szerint nemsokára újra kiadják, szóval valahogy csak megoldom majd a beszerzését. A címe elég jópofa szerintem, az alapján még akár szavaztam is volna rá, II. világháborús, történelmi regény a fülszövege szerint, ezt is kíváncsian várom, hogy milyen lehet.

Amikre én még szavaztam A nővérem húgán kívül:
Sara Gruen: Vizet az elefántnak
Nicolas Barreau: A nő mosolya
Maja Lunde: A méhek története
Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak
Veres Attila: Odakint sötétebb
A legutóbbira őszintén szólva csak azért voksoltam, hogy magyar íróra is szavazzak, ez a könyv annyira nem csigázott fel, szóval valószínűleg a másik négyből fogom kiválasztani az augusztusi olvasmányomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése