2017. december 6., szerda

Agatha Christie - Az ABC-gyilkosságok

Tartalom:
A gyilkosság általában egyszerű bűncselekmény. Ám ha egy mániákus sorozatgyilkos az elkövető, máris minden bonyolultabbá válik...
Hercule Poirot, a legendás nyomozó levelet kap, melyben ABC, a titokzatos gyilkos kihívás elé állítja. Minden, amit ígér, valóra válik: Andoverben meghal Mrs. Alice Ascher; Bexhillben Betty Barnard; Churstonban Sir Carmichael Clarke. A hajsza egyre nyomasztóbb, és Poirot talán hibát követ el...
(Forrás: bookline.hu)

Vélemény:
Az alapötlete nagyon tetszett a regénynek, vagyis az, hogy a gyilkos az áldozatok nevét és a tett helyszínét is ABC-rendben választja ki. Izgalmas volt Poirot nyomozása, mivel az elég hamar egyértelművé vált számomra, hogy nem lehet az a gyilkos, aki nagyon annak tűnt. Viszont azt nem sikerült előre kitalálnom, hogy ki lesz a hunyó, én sokkal bonyolultabbra gondoltam, mint ami a megoldás lett. Ezért kicsit csalódott vagyok, bár azt hiszem, az még rosszabb lett volna, ha nagyon könnyen és hamar kitalálom a tettes személyét.
Ennél többet nem nagyon tudok mondani spoilerezés nélkül, max. annyit, hogy azon nagyon nevettem, hogy az öregedő Poirot festi a haját. Én csak arra emlékeztem mesterdetektívünk személyiségéből, hogy a bajuszkájára hiú, de hogy úgy egyébként is, arra nem.
Szóval összességében ez egy jól eltalált karakterekkel (bár túl mélyen nem ismerjük meg őket, csak annyira, amennyi ahhoz kell, hogy gyanúsak legyenek) teli, izgalmas cselekményű krimi, aminek a végén természetesen Poirot teljesen logikusan levezeti nekünk, hogy miért csak az lehet a gyilkos, aki. Annyira logikusan, hogy én is csak annyit tudtam mondani, hogy naná, hogy ő az, hogy nem jöttem rá előbb?!

SPOILERES VÉLEMÉNY: (A megtekintéséhez egérrel jelöljétek ki a bekezdéseket.)
Mivel Mr. Alexander Bonaparte Cust már a könyv legelején abszolút gyanús, ezért az teljesen egyértelmű volt nekem, hogy nem lehet ő a gyilkos, mivel egy Agatha Christie krimi nem lehet ennyire bugyuta, ugyebár…
Aztán a könyv kb egyharmadánál Poirot elejt valami megjegyzést, hogy a gyilkos milyen nagylelkű, merthogy leveleiben előre bevallja, hogy ő a tett elkövetője, így a rendőrség nem gyanúsít senki mást, holott az áldozatok rokonai, barátai közt akadna épp elég potenciális tettes. Ebből arra következtettem, hogy a gyilkosnak köztük kell lennie (bár ez amúgy is evidens lehetett volna :D). De én nem gondoltam, hogy ez egyetlen személy lesz, bevallom, én azt hittem, hogy mindegyik áldozatot más ölte meg, különböző okokból, viszont a gyilkosok előre megbeszélték, hogy egy mániákus sorozatgyilkosra fogják terelni a gyanút. Nekem meglepetés volt Poirot leleplezése, tudniillik, hogy a harmadik áldozat nyegle testvére, Franklin Clarke a sorozatgyilkos. Belőle egyszerűen nem néztem ki ennyi eszet… Bár az igaz, hogy a fivére halála egyáltalán nem rázta meg, ez picit gyanús is volt, de aztán sikeresen el tudta terelni magáról a figyelmemet. Vagy inkább az írónő őróla. Úgyhogy ezúttal is le a kalappal Agatha Christie előtt, ez egy remek krimi volt.

Tetszési index:

85%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése