2018. március 10., szombat

Lucy Maud Montgomery - Anne otthonra talál (Anne 1.)

Tartalom:
Marilla és Matthew, az Idős testvérpár elhatározzák, hogy örökbe fogadnak egy árvát, hogy segítsen nekik a ház körüli teendők ellátásában. A vonattal azonban a kért jókötésű fiú helyett legnagyobb megrökönyödésükre egy vézna, répavörös hajú kislány érkezik, akinek ráadásul be nem áll a szája. Első gondolatuk, hogy másnap visszaküldik a gyermeket az árvaházba, ám Anne úgy határoz, hogy maradni akar, hiszen a szigeten „oly tág tere nyílik a képzeletnek".
Kezdeti vonakodásuk dacára Marilla és bátyja hamarosan már el sem tudják képzelni az életüket a bátor, életteli, fantáziadús és zavarba ejtően őszinte kislány nélkül. Anne érkezése olyan gyökeres változásokat hoz életükben, amilyenekről még csak nem Is álmodtak.
A vörös hajú árva könnyes-vidám története világszerte rabul ejtette az olvasókat. Lucy Maud Montgomery életműsorozatának feledhetetlen darabja.
(Forrás: libri.hu)

Vélemény:
Gyerekkoromban láttam a könyvből készült filmsorozatot és nagyon szerettem (aztán nagyobb koromban is újranéztem egy "párszor"). Anne életvidám, cserfes, szeretetreméltó kislány volt benne. És az volt ebben a regényben is, csak nekem néha ő sok volt. A locsogása, meg hogy mennyit foglalkozott a külsejével meg a természet szépségeivel, olykor már unalmas volt számomra. A filmsorozatban is sokat fecseg és foglalkozik ezekkel a dolgokkal, de talán mégsem annyit, mint itt.
A könyvben rengetegszer ejt el Anne olyan mondatokat, hogy "Gil, akarom mondani a többiek", amivel nyilván azt akarta érzékeltetni az írónő, hogy nem volt közömbös neki Gil, csak úgy csinált, de nekem akkor is fura volt, hogy Anne ennyiszer elszólja magát "véletlenül".
Anne és Gil kibékülése nekem filmen hitelesebb volt, mint a regényben. A filmsorozatban jóval több jelenetük van, amiben "közelítenek" egymáshoz. A könyvben Anne egyszer csak megbocsát Gilnek, amit viszont nem közöl a fiúval nem is tudom, meddig, de legalább még két évig. Anne nekem elég ostobának tűnt a regényben amiatt, hogy egy gyerekkori csúfolódásért évekig haragszik valakire, utána meg évekig nem mondja meg neki, hogy megbocsátott neki... Tudom, hogy a filmsorozatban is hasonlóan viselkedett, de ott hamarabb kezdett megenyhülni Gil irányában - már ha jól emlékszem. Szóval a filmsorozatban Anne nekem sokkal szimpatikusabb volt.
Marilla ugyanolyan volt itt, mint a filmsorozatban, ő volt a kicsit szőrös szívű, de szerető "szülő" Anne számára, Matthew pedig a mindent elnéző "apa". Viszont nekem Matthew a könyvben sokkal félénkebbnek, már-már butának tűnt, a filmsorozatban nekem ő volt a szótlan, bölcs öreg, aki mindig ott van támasznak Anne számára. Bár a regényben is támogatta Anne-t mindenben, csak nekem nem úgy tűnt, hogy bölcsességből teszi, inkább csak engedékenységből. Szóval a filmsorozatban Matthew okosabb volt szerintem, nekem jobban tetszett az a karakter.
A filmsorozatra jellemző életvidám hangulat ugyanakkor a könyvnek is sajátja, úgyhogy tudom ajánlani a regényt is. De nekem azért a filmsorozat jobban tetszett.

Tetszési index:
80%

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése